[Ubuntu-cat] microsoft access

Raimon Esteve raimonesteve a gmail.com
dis jul 13 05:27:41 UTC 2019

Hola

El ds., 13 de jul. 2019, 01:29, Joan Inglada Roig <joan.inglada a gmail.com>
va escriure:

> Gràcies, Albert,
>
> Es  tracta d'un projecte d'informatitzar 25000 fitxes de topònims del Gran
> Penedès que un senyor ha anat confegint durant els últims 50 anys.
> Casualment me'n vaig assabentar i em vaig disposar a col·laborar-hi.

M'ha fet gràcia sentir gran Penedès. Hem sento com a casa :)

He vist que hi ha un grapat de voluntaris d'una ONG local que estant
> transcribnt les fitxes a Word i han fet una base de dades d'Access on hi
> estant entrant les capçaleres de les fitxes.

Quina curada s'han fet si a posterior s'ha de compartir o accedir a aquesta
informació.

La teva pregunta inicial era "importar a Ubuntu". Més que Ubuntu, el que
necessites es una base de dades. I a posterior una interfície gràfica que
et permeti visualitzar, editar o eliminar les dades. Existeixen moltes
projectes bases dades i frameworks que et poden ajudar, però segurament et
caldran certs coneixements d'una capa no tant usuari.

Per això és fàcil fer un Word o un access, fins que arriba la fase
escalable, que són maldecaps ;)

> [...]
> les fitxes a Word és feina en va. Fa més de 20 anys que ja no treballo amb
> SQL i per això t'explico el següent per si em pots aconsellar:
>
> Cal tenir en compte que a més de les 25000 fitxes hi ha 8000 folis que
> amplien la informació d'algunes de les fitxes i també 36000 fotos que les
> il·lustren.
>
> Crec que s'haurien de crear cinc taules: fitxes, folis i fotos, les dues
> últimes relacionades amb les fitxes pel número de fitxa, i les de topònims
> i municipis,
>
> Adjunto la "fitxa model", taules de capçaleres, topònims i municipis que

Exacte. Primer has de dissenyar els models o taules i les seves relacions.
A posterior volcar les DADES (Jo ho faria amb Python :))
Finalment disposar de UI perquè l'usuari li sigui amigable accedir a les
dades i editar-les.