[Ubuntu-cat] Problemes amb el disc dur

Roger Angela roger.angela a gmail.com
dij gen 25 09:10:04 UTC 2018

Bon dia ubuntaires,

Tinc un amic que m'escriu perquè té problemes a l'hora d'arrencar Ubuntu.
Apareix un error:

ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x4040000 action 0xE frozen
ata2: irq_stat 0x00000040, connection status changed
ata2: SError: CommWake DevExch

He estat buscant informació i, pel que sembla, hi ha diverses
possibilitats, des d'un problema amb el cable fins a defectes al disc.
Suposo que hauríem de començar arrencant des d'un pendrive i intentar de
comprovar el disc amb fsck. Vaig bé? Cap suggeriment addicional?

Us agrairé qualsevol aclariment

Roger Angela Gambús
http://twitter.com/rogerangela#