[Ubuntu-cat] Dubter router movistar

Joan Carles palimsesto a gmail.com
dic mar 29 18:31:52 UTC 2017

Hola!

A casa tenim la fibra de movistar de 300Mb, fins ara com el wifi plus
arribava a aquesta velocitat cap problema i per arribar la resta de la
casa i switch amb wifi -com m'aconsellareu aquí- em va resoldre el tema
doncs mantenia la velocitat correcta, fins i tot amb aquells portàtils
vells que tenia tarja de xarxa antiga i no rebien senyal de wifi-plus
directa del router.

El problema m'ha sortit arran, de voler treure "per cable" (rj-45) les
megues promeses (300 Mb de fibra) per Movistar i que sí arriben per wifi.

No he pogut fins ara.

Us comente: he esbrinat capacitat de la tarja de xarxa amb "lspci" i
arriba tan en el portàtil com el pc.

Surt que tinc una Realtek, RTL/8111/8168/8411 i que arriba fins a 1 GB,
pero no hi ha manera...

network
        product: RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller
        vendor: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
        physical id: 0
        bus info: pci a 0000:02:00.0
        logical name: enp2s0
        version: 02
        serial: 00:24:1d:84:0e:9d
        size: 1Gbit/s
        capacity: 1Gbit/s
        width: 64 bits
        clock: 33MHz
        capabilities: bus_master cap_list rom ethernet physical tp mii
10bt 10bt-fd 100bt 100bt-fd 1000bt 1000bt-fd autonegotiation
        configuration: autonegotiation=on broadcast=yes driver=r8169
driverversion=2.3LK-NAPI duplex=full ip=192.168.1.63 latency=0 link=yes
multicast=yes port=MII speed=1Gbit/s
        resources: irq:27 ioport:de00(size=256) memory:fdfff000-fdffffff
memory:fdfe0000-fdfeffff memory:fdc00000-fdc0ffff
WARNING: output may be incomplete or inaccurate, you should run this
program as super-user.

De moment he fet servir el portàtil, més aviat dos portàtils, un amb
ubuntu16.04 i altre amb w10 -nou de poc-, doncs el pc em queda lluny del
router de movistar,  i he posat un cable cat5e que rutlla, se suposa,
fins a 1000. Doncs no passa de 40 Mb, en canvi el wifi plus sí arriba
tota la potència.

He fet servir fins i tot el cable que proporciona Movistar al fer la
instalació de la fibra i endolla al decodificador del tv i no hi ha
manera que arriben el 300Mb.

No se si estic equivocant-me en la manera de buscar solucions o si la
via que mire és la correcta.

Si voleu que aporte més informació, m'ho comenteu, però no entenc que no
m'arribe per fibra (cable) la mateixa velocitat que pel wifi.

Ja em direu.

Salutacions,

--
Salutacions,