[Ubuntu-cat] drivers perduts

dim oct 4 07:15:05 UTC 2016

* Ramon Mateu, ramonmateu a hotmail.com [04/10/16 08:11]:
> En anteriors actualitzacions vaig perdre el bluetooth i el funcionament
> de la unitat dvd que ja no detecta el meu portàtil. Fa uns dies
> intentant recuperar el bluetooth vaig instal·lar amb Synaptics tot de
> paquets que feien referència al bluetooth, aixó va provocar que el
> sistema afegis uns paquets i eliminés d'altres. En acabat no tenia
> tampoc wifi. He desinstal·lat la distro 16.04 i l'he tornada a
> instal·lar però no hi ha manera. He instal·lat els drivers adicionals
> però aixó no ha servit de res. La targeta wifi integrada és una
> [...]

Potser el millor és a anar intentant solucionar un dispositiu a
l'hora. Suposo que el més urgent és el wifi.

En tot cas abans un aclariment: El que t'han dit al servei tècnic
demostra força ignorància de com funciona Linux. Per als fabricants
que obren la informació sobre els seus dispositius, qui s'encarrega de
mantenir els controladors és el nucli de Linux, que és comú per a
totes les distribucions. Així, nuclis més nous normalment milloren el
suport dels dispositius. Però molts fabricants sols donen controladors
per a Windows i Mac i a més els distribueixen en codi tancat, per la
qual cosa linux sols els pot fer servir fent enginyeria inversa per
esbrinar el que fan. Aquí linux no té cap culpa que el maquinaria, que
hem comprat i al qual hauríem de tenir ple accés, no ens funcioni. I
tampoc Canonical, o la comunitat d'Ubuntu, té culpa.

Per al wifi veig que a la llista ja s'ha fet un suggeriment, a veure
si hi ha sort i ho arregla.

L'Hospitalet de Llobregat