[Ubuntu-cat] actualitzar servidor

Albert Farreras albert a albertfa.net
dic des 21 08:34:18 UTC 2016

El 20/12/2016 a les 13:57, Ermengol Bota ha escrit:
> Tal i com t'han dit a la 16.04 han canviat la forma d'identificar els
> dispositius, ara segurament tindràs una targeta de xarxa de nom enp3s0
> o similar.
>
> I es probable que en el fitxer
> /etc/network(interfaces
> hi tinguessis el nom antic, típicament eth0 o similar.
>
> Per saber el nom de la targeta, des d'un terminal.
>
> ip a
>
> això et mostrarà totes les targetes i la seva configuració.
>
> busca el nom de la teva, i canvia-ho en el fitxer interfaces.
>
> També han canviat el sistema d'arranc (i per tant, el sistema de
> [...]
Gràcies... alguna cosa mes no va a l'hora :-(

Al fer ip a  em surt aixó:

Entenc doncs que la tarja es diu ens32 i que està DOWN. Li faig 'sudo
ifconfig ens32 up' i l' ifconfig em diu:

per tant l'ha connectat, pero nomès li assigna ip6, no?
El meu interfaces és aquest:

Alguna idea? :-(

Gràcies !