[Ubuntu-cat] versió d'ubuntu

Walter Garcia-Fontes walter.garcia a upf.edu
dim des 6 18:23:02 UTC 2016

* Sisco Garcia, sisco.garcia a ubuntu.cat [04/12/16 20:03]:

> El 04/12/16 a les 18:12, Walter Garcia-Fontes ha escrit:

> Abans recordo que un altre aspecte que ens miràvem a l'hora d'instal·lar una
> versió de 32 o 64 bits era la quantitat de RAM que té la màquina, crec
> recordar que si no en tenia 4 GB o més instal·làvem la versió de 32 bits.
>
> Els meus 5 ¢

Segons tinc entès, això era perquè els sistemes de 32bit no podien
gestionar més de 4GB de memòria, i encara hi havia molts programes que
no estaven compilats o no eren estables sota 64bits, per tant es
recomanava que si no hi havia una raó ferma per usar 64bits (com
aprofitar més de 4gb de memòria), convenia instal·lar el sistema de 32
bits.

Però des de fa ja uns quants anys ja no hi ha cap mena de problema de
disponibilitat de programes o estabilitat en 64bits, per la qual cosa
a no ser que sigui un sistema molt vell amb processador que no suporta
64 bits, no hi ha cap raó per no instal·lar el sistema de 64 bits.

--
Walter Garcia-Fontes
L'Hospitalet de Llobregat