[Ubuntu-cat] opinio canvi de disc

Figo figo a arreplegats.cat
div des 2 14:03:38 UTC 2016

El dia 2 de desembre de 2016, 9:37, Albert Farreras <albert a albertfa.net>
ha escrit:

> El 02/12/2016 a les 9:18, Miquel Adroer ha escrit:

> El que jo volia era tenir al disc dur 3 particions noves. Una per l'arrel
> (aprox 400Gb), una altra pel swap (100Gb) i una tercera per dades (500Gb)
> on hi posaré la home. La idea és fer-ho amb un dics d ' 1TB.
>
> Entenc pel que passes a l'enllaç que el tema seria:
> primer al disc nou crear 3 particions ext4 per la de l'arrel i la home i
> swap per l'altra, seguidament clonar el disc vell de 250Gb a la particio1,
> definir al fstab que la swap estarà a la partició 2, i al mateix fstab que
> la home estarà a la partició 3...

> [...]

Fa tot just una setmana vaig fer una operació semblant. Simplement vaig
arrencar amb una live i vaig fer:

dd if=/dev/sda of=/dev/sdb status=progress

Un cop acabat, obres el /dev/sdb amb el gparted, que es queixarà que el
disc és més gran del que es pensa i et deixarà corregir-ho, extendre la
partició arrel i crear les altres.

Salut!