[Ubuntu-cat] opinio canvi de disc

Ermengol Bota ermengol a gmail.com
div des 2 13:29:18 UTC 2016

El dia 2 de desembre de 2016, 9:37, Albert Farreras <albert a albertfa.net>
ha escrit:

> Gràcies per la resposta.
> El que jo volia era tenir al disc dur 3 particions noves. Una per l'arrel
> (aprox 400Gb), una altra pel swap (100Gb) i una tercera per dades (500Gb)
> on hi posaré la home. La idea és fer-ho amb un dics d ' 1TB.

100Gb de swap és una passada.... :-D

Quanta RAM tens al servidor??

Tot i que hi ha molta literatura al respecte, com a norma "general" es pot
considerar que la mida de la swap pot estar compresa entre 0'5 i 1'5
vegades la mida de la RAM.

Més enllà de l'1'5 vegades la mida de la RAM no acostuma a tenir molt de
sentit (per que si realment necessites tanta RAM aleshores posa RAM que
sinó l'ordinador es passa tota l'estona bolcant la memòria d'un costat a
l'altra) i mides per sota de 0'5 no donen gaire marge de maniobra quan per
algun motiu tens puntes de consum (imatges, videos molt grans...)

Entenc pel que passes a l'enllaç que el tema seria:
> primer al disc nou crear 3 particions ext4 per la de l'arrel i la home i
> swap per l'altra, seguidament clonar el disc vell de 250Gb a la particio1,
> definir al fstab que la swap estarà a la partició 2, i al mateix fstab que
> la home estarà a la partició 3...

El procés que expliques és correcte, però no copiaràs el gestor d'arranc,
el GRUB  (que està a l'inici del disc i abans de les particions).
Bé, perdò, copiaràs el fitxers de configuració que estan a /boot, però no
el programa que està a l'MBR del disc (els primers 512 bytes)

Una solució és entrar des de live cd i executar alguna cosa de l'estil

sudo grub-install /dev/sda

on /dev/sda és el  disc des del qual vols engegar

Això et posarà el GRUB  a l'inici del nou disc i podràs engegar.

Segurament és recomanable que una vegada hagis engegat amb el nou disc
facis un
sudo update-grub2

que actualitzarà les opcions d'arranc i tal (suposo que el grub-install ja
ho fa en part però sincerament no m'ho he mirat).

Vaja, que una cosa és copiar les dades i l'altra és el gestor d'arranc, que
no te n'oblidis ;-)

--
* Ermengol *
* Els ordinadors no resolen problemes, *