[Ubuntu-be] spelling

koen vandepopuliere kvandepopuliere at yahoo.com
Sun Jul 8 07:53:11 UTC 2012

Goeiedag

ik heb een probleempje.
ik meen te hebben vernomen dat ik mijn vraag langs deze weg stellen kan?
Ik wil de spelling controleren van (Nederlandstalige) teksten, maar af en toe weigert de spellingchecker dit, en controleert alleen of het goed engels zou zijn (neen dus, want mijn teksten zijn in het Nederlands).
Een deel van de verklaring ligt vermoedelijk in het feit dat het dan vaak teksten betreft die deels of geheel zijn vertaald uit het engels.
Iemand een idee hoe dit op te lossen (zodat de spellingchecker effectief checkt of mijn teksten goed Nederlands zijn, niet goed Engels)?

Groetjes

Koen