[ubuntu-tr] ubuntu hakkında bir kaç sorum var

Ozgur Karatas okaratas at member.fsf.org
24 Ara 2010 Cum 20:49:51 GMT

Merhabalar,

oncelikle kuracaginiz Ubuntu'nun anakart ve ekran karti gibi
donanimlarla pek isi yok. Bu gibi donanimlarla etkilesimi isletim
sistemi cekirdegi (kernel) olarak bildigimiz Linux sagliyor ve
Linux'un kernel gelistiricilerinin cogu intel calisanlari ya da amd
gelistiricileri..

Ayrica Linux cekirdegi bugun dunya uzerinde bulunan tum anakart ve
islemcilerle hemen hemen calisabilecek ve etkilesim kurabilecek bir
yapiya sahip..

Keske anakart modelinizi ve ekran karti modelinizi de belirtmis olsa
idiniz. Siz kurulumu yapin baktiniz ki bir problem oldu yine mail
atarsiniz ama sizden ricamiz donanim bilginizle (model) kullandiginiz
ubuntu surumu ve versiyonunu belirtmeniz linux versiyonunu da
belirtmenizdir.

Su sayfalara goz atin:

https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport/
https://help.ubuntu.com/9.10/switching/preparing-hardware.html

Dunya capinda sunucu ureten, Sun islemciler ve intel islemcileri yapan
ama Sun intel markasini basan bir global sirkette calisiyorum ve
samimi olarak soyluyorum ki Linux cekirdeginin boot edemeyecegi ve
etkilesim kuramayacagi anakart veya islemci tipi yok :)

Ekran karti konusunda ATI ve NVIDIA gibi ureticiler "non-free"
dedigimiz kaynak kodu kapali ve binary calisan driver'larini Linux
icin yayinliyorlar zaten..

Saygilar,

Ozgur