[ubuntu-tr] ubuntu hakkında bir kaç sorum var

M. Emin Akşehirli memedemin at gmail.com
24 Ara 2010 Cum 11:56:25 GMT

Selamlar,

Donanimlarinizin desteklenip desteklenmedigini anlamanizin en kolay
yolu bilgisayarinizu ubuntu CD'si ya da usb'si ile live olarak acmak.
Ilk actginizda kapali kaynak kodlu driverlardan size uyanlar varsa
sizi uyaracaktir. Isterseniz bu suruculeri live session icinde de
yukleyebilir, deneyebilirsiniz. Genelde Nvidia, ATI gibi ileri ekran
kartlari ve bazi modem suruculeri kapali kaynak kodlu olarak
dagitiliyor. Son 5 yildir modem hic lazim olmadi, ATI ve Nvidia icin
ise oldukca guncel suruculer var. Ubuntu'nun yeni surumleri denedigim
tum bilgisayarlarda, surucu kurulumunu sorunsuz gerceklestirdi.

Live session ile acip denenizi tavsiye ederim. CD'den ya da usb'den
live session baslatma hakkinda ubuntu'nun kendi sitesinde de baska
kaynaklarda da bir cok dokuman mevcut. Eger sorun olursa yardimci
olabiliriz.

Kolayliklar diliyorum.

--
M. Emin Aksehirli