[ubuntu-tr] zemberek eklentisi

M. Emin Akþehirli memedemin at gmail.com
17 Kas 2008 Pzt 14:05:26 GMT

Merhaba,

Zemberek sözcükleri denetlerken kendi iç yapısındaki sözcükleri ve sözcük
oluşturma kalıplarını kullanıyor. Bu yüzden az rastlanan sözcükleri ya da
kalıpları anlamayabiliyor. Eğer kalıp olarak sözcükleri kaydetmek isterseniz
ooo'nun yanlış dediği sözcüklere sağ tıklayıp ekle diyerek sözcüğü
sözlüklerden birine ekleyebilirsiniz. Sık kullanılan marka gibi sözcükler
için de bu işlem yararlı olacaktır. Eğer sözlükler arasında karışıklık
olmasın derseniz, ooo kelime işlemci içinde

Araçlar -> Seçenekler -> Dil Ayarları -> Yazım Yardımı

içerisinden Yeni bir Kullanıcı Tanımlı Sözlük oluşturabilir, sizinle ilgili
kelimeleri bu sözlüğe ekleyebilirsiniz. Nasıl yapılacağını bilmiyorum ama bu
sözlüklerin taşınabilirlikleri de söz konusu olmalı. Yani yeni
bilgisayarlara oluşruduğunu sözlüğü taşıyabilir ve hatta farklı
bilgisayarlardaki sözlükleri birleştirebilirsiniz.

Eğer Türkçe'de olması gerektiğini düşündüğünüz fakat Zemberek'te bulunmayan
yapılar varsa http://zembereknlp.blogspot.com/ adresinden Zemberek
geliştiricilerine ulaşıp sorununuzu anlatabilirsiniz.

İyi çalışmalar diliyorum.