[ubuntu-tr] sorunlarım

Osman Kemal Kadiroglu okkadiroglu at gmail.com
5 Kas 2008 Çar 11:36:14 GMT

Merhaba,

8.10'a iki gün önce geçtim ve sorunlarım başladı. Sorunlarımın bir
kısmını listeleyim:

AMD64/Kubuntu:

   1. Ekran koruyucuyu kde3+ olduğu gibi tanımlayamıyorum. Bir de
      çalışırken galiba ekran koruyucu nediyle bir anda ekran kararıyor
      ve fareye dokununca eski durumuna geliyor.
   2. Samsung CLX-2160 tarayıcı ve yazıcım var. 8.04'de uzun uğraşlardan
      sonra her ikisi çalışıyordu. Şimdi yazıcı çalışıyor ama tarayıcıyı
      görmüyor. (Yirmi yıldan fazla bir süredir öğrencilerime her önemli
      şeyi kayıt etmelerini öğrettim ama şu anda, geçmişte neler
      yaptığımı ve nasıl yaptığımı bir yerlere yazmadığım için,
      bilemiyorum.)
   3. Ara sıra ekranda köşeler arasında veya herhangi bir yerden bir
      yere çizgiler beliriyor. Bu sorun 8.04 + kde3 varken de vardı.
      Farenin sol tuşunu basılı tutup ekranı tarayınca geçiyor.
   4. Bu iletiyi yazarken klavyedeki tuşlara basınca ekranın  çeşitli
      yerlerinde kısa süre görüpüp kayıp olan yatay çizgiler meydana
      geliyor.

Notebook/Ubuntu:

   1. Skype'da ses sorunu var. "Audio Playback" sorunu olduğu iletisi
      geliyor. "System>Preference>Sound"a girdiğimde "Sound Capture" da
      test sonuçları olumsuz. Diğer testlerden olumlu yanıt almama ve
      herşeyin "Autodetect" olmasına rağmen "Sound Capture" da her
      olanağı denememe rağmen düzeltemedim. "Hardware Testing" sonucunda
      ICH6 ses kartı olduğunu görüyorum ama hangi seçeneği seçmem gerek
      bulamadım.

Notebook/Ubuntu'da sürüm ile gelen OpenOffice2'ye ek OpenOffice3
kurdum.  Acaba OO2 yerine OO3 nasıl geçiririm, AMD/Kubuntu için aynı
şeyi yapmamda bir sakınca var mı? Zemberek'i OO3 'e (İngilizce) nasıl
eklerim?

Yardımlarınız için çok teşekkürler

Saygılarımla

--