SV: Ang.: Jag avsäger mitt uppdrag som Team Contact!

Håkan S hakan_thn at yahoo.se
Tors Sep 22 11:05:47 UTC 2011

Ursäkta att jag fortsätter denna diskussion i sändlista, men jag måste göra några klarlägganden

> Pontus Öhman skrev:

> Jag blir nöjd, först när vi enats och löst problemen vi har. Men då folk negligerar så är det inte direkt lätt att få till stånd en lösning.
> Men de verkar inte vilja inse problemen vi dras med. Så inget mer att göra åt detta.

Jag skickade två mejl i lördags till dig Pontus, där jag bad dig bestämma en dag och klockslag då vi kunde reder ut detta på ett IRC-möte.
Du har dock inte återkommit. Att då anklaga ANDRA för att negligera, och att inte vilja få till stånd en lösning, är rätt magstarkt.

> Pontus Öhman skrev:
> För mig var det ett solklart nej, men för Håkan är det tydligen fritt fram att axla hur många roller som helst? Portaladmin, servergruppen (som även är sluten) samt TL.
> Detta har jag ifrågasatt även tidigare, men även där mötts med tystnad.

Pontus; Du möttes knappast av tystnad när du ifrågasatte detta. Vi hade en 51 inlägg lång diskussion om detta i slutet av december förra året. Att ingen höll med dig i ditt ifrågasättande betyder inte att du möttes av tystnad.

> Pontus Öhman skrev:
> Visst har Håkan gjort mitt jobb, men av den enkla anledning att han nog blandade ihop min roll med hans egen som TL. Även detta har ifrågasatts men ingen brytt sig om.

Nej, jag blandade inte ihop TC:s roll med TL:s roll. Jag vet mycket väl vad kontaktpersonens jobb är. Har t.o.m diskuterat detta med LoCo Council för att verifiera detta.
Att jag tog hand om TC-jobbet var för att Pontus, trots flera påstötningar, inte skötte informationsflödet vare sig "uppåt" (team-rapporter) eller "nedåt" (LoCo-nyheter).

> Tills dess sitter jag kvar, inte av pin tji om ni tror det. Utan att vi har helt enkelt en massa problem att lösa, det snarast.

Se mitt första svar.

Med vänliga hälsningar
Håkan