Protokoll över möte 6

Peetra peetra.mammapappa at gmail.com
Ons Jan 19 22:49:07 UTC 2011

Protokoll över möte som hållits enligt denna Ubuntu-se mötesdagordning:
https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/M%C ... M%C3%B6te5
<https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/M%C3%B6te/IRCM%C3%B6te5>

HakanS öppnade mötet kl. 19:30 onsdag den 19:e januari och hälsade alla välkomna.

1. HakanS valdes till mötesordförande.
2. Peetra valdes till protokollförare.
3. HakanS avrapporterade punkt 4. och punkt 5. från föreg. möte. Dagon har fått
tillgång att ändra på Drupalsidorna Mötesriktlinjerna har ändrats enligt vad som
beslutades. Föregående mötes protokoll
godkändeshttps://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-se/2011-January/005233.html.
4. Diskussion och beslut om LoCots organisation.
HakanS berättar att det idag finns grupper för Support, Marknadsföring,
Ubuntunyheter, Webbplatsen och Översättning på.
http://dump.linuxchick.se/Ubuntu-se-organisation.pdfochhttp://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?p=427547#p427547visas,
varav den senare leder till diskussion. Christoffer specificerar sig lite grann
och det grubblas om ledningsgruppens mandat och fungerande. Hela diskussionen
utanhttp://www.netikka.net/peetra/log/rensad_log_om_omorganisering_19_jan_2011.txtDiskussionstråden
i forumet är öppen. En snabb icke beslutande omröstning om huruvida en
ledningsgrupp ska finnas gjordes, 3 var för en ledningsgrupp och 5 emot.

21:38 < HakanS> Jag lämnar över klubban till Christoffer. Jag måste lämna mötet.

Punkt 4 bordlades till nästa möte.

5. [Diskussion] Ny Team Contact bordlades till nästa möte.

6. Tidpunkt för nästa möte: onsdagen den 2:a februari 19:30 - 21:30,
mötesdagordning påhttps://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/M%C ... M%C3%B6te6
<https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/M%C3%B6te/IRCM%C3%B6te6>

10 st närvarande anmälde sig:
< HakanS> HakanS
< m1rage> ~eliasson
< peetra> _o/
< forslan> forslan
< mghg> mghg
< tumba25> _o/
< Little-John> p.forsberg
< Farmfield> närvarande (så Peetra får med det i protokollet)
< vulfgar> o/
< Christoffer> christoffer-holmstedt mitt launchpad id. Meddelade inte det när
jag anlände.

Fullständig logg för mötet på
http://www.netikka.net/peetra/log/irc_19_jan_2011.log