Tips till program i ubuntu

Peetra peetra.mammapappa at gmail.com
Tors Aug 4 05:23:27 UTC 2011

Hej där,

det skulle nog isåfall vara ubuntu-restricted-extras, som innehåller lite smått
och gott i kodek-väg, men inte finns med i installationen  p.g.a licensen. Någon
skulle vilja påstå att man behöver Wine, som är en windows-emulator, så att man
kan installera och köra de flesta windows-programmen. Personligen klarar jag mig
fint utan den med, jag har enbart olika verisoner av Ubuntu på alla mina datorer.

11.04 kommer alltaå ganska komplett enligt mig. För individuella behov, så kan
man installera nästan vad som helst. Du kan enkelt bläddra och installera
program via Programcentralen för Ubuntu, som hittas under program i menyn.

mvh Peetra.