Val av grafikkort

Roger Karlsson roger at spelresurs.se
Tis Apr 26 00:31:16 UTC 2011

Hej!

Jag planerar att köpa en ny bärbar dator och har fastnat vid två
likvärdiga modeller för max 5.000 kr. Det enda som egentligen skiljer
dem åt är grafikkorten. Jag har kollat på forumen samt googlat och
hittat olika argument för båda varför jag skulle vilja höra vad ni
tycker. Ska jag välja

1.  NVIDIA GeForce 310M eller
2.  Intel HD Graphics Dynamic Video Memory Technology 5.0?

Det är de exakta specifikationerna, men mer generella åsikter om nVidia
eller Intel räcker. Vad jag förstår verkar "de flesta" överens om att
nVidia är bättre rent kvalitativt och sett till prestanda, men att det
är mindre strul med Intel vid uppdateringar/uppgraderingar o.s.v.
Stämmer det?

Med vänliga hälsningar
Roger Karlsson