Re: Möte 2. Punkt 4 Strukturering av informationskanaler

Johan Gårdfeldt gnuboxer at gmail.com
Fre Nov 26 01:52:42 GMT 2010

Bara vi får ett slut på tjafset i den öppna delen av forumet skiter jag i
hur vi löser det.

1. Jag byggde Ubuntunyheter på typ 3-4 dar. Det är mer än vad vi fått gjort
i LoCot senaste halvåret gällande såväl design & det tekniska. Men att jag
byggde ubuntunyheter på 3 dar är inget att skryta med, det var nämligen
inget jätteavancerat, men just det sista där är hela grejen - att vi inte
fått gjort mer i LoCot är minst sagt en katastrof. Och skälet är att det
helt enkelt är omöjligt att få nåt gjort i en miljö där 90% av
'entusiasterna' bara tjafsar och dom övriga 10% håller sig kvar av ren rutin
och/eller ovana...

2. Tjafset är en katastrof sett till hur LoCot uppfattas av supportsökande
och allmänt intresserade. Det är pinsamt när folk kommer in och frågar vad
vi håller på med - som skedde så sent som i förrgår. Och 'Ubuntu' skall stå
för 'medmänslklighet', hehe... Jag har aldrig träffat på så många trångsynta
egoister på samma ställe som i Ubuntu-sfären tror jag - det skulle väl vara
i Aftonbladets artikelkommentarer då...

Men låt oss gå igenom vad som sagts.

* #ubuntu-se-mote för möten. Där behöver vi en schemaläggning - typ en gång
i månaden á en timme vid 7-8-snåret

* Launchpad.net/~ubuntu.se för planering/revision

* Lunchpad.net/~<projektnamn> för projekt under ~ubuntu.se

* Diskussioner förs i forumet enl. Amelias struktur med halvöppna tavlor

Sen är jag personligen emot wikin då - till typ allt. Jag fattar inte vad vi
skall ha den till alls. Lägg över det som är nåt att ha i Portalen & sänk
resten i Östersjön. Imo.

Mvh/JohanG*