Kalibrerings verktyg till skrivare

Bozze wandborg at gmail.com
Mon Dec 1 19:26:16 GMT 2008

Hej!
Är det någon mer än jag som har problem att kalibrera sina skrivare?
Har tyvärr köpt en Canon Pixma IP4600.
Får givetvis igång skrivaren men bilder och text ser för jäääääääkliga ut.
Tog hem TurboPrint och försökte få till kalibreringen,men icke att det
fungerade trots att jag följde deras verktyg till punkt och pricka.
visst det blev bättre men inte så bra att man kan nöja sig....

Har nu gett upp efter 10 timmars försök och Googlande.........
Finns det ingen någonstans som vet ett bra sätt att kalibrera en ny
skrivare i Ubuntu?

Ha en bra kväll!
Bosse