Viktigt mail

Johan liquoricetea at gmail.com
Tors Jan 25 22:34:27 GMT 2007

_Viktigt mail_

Jag är av den uppfattningen att /kan man inte motivera och argumentera
för sin kritik så ska man hålla tyst/!

För ord kan såra och förgöra, skada och riva ner.

Och den som upprepar denna kritik tycks leva på en förhoppning /en lögn
blir sann bara den upprepas tillräckligt många gånger/.

Ligger då inte tankesättet att /ändamålet helgar medlet/ nära till hands.

Och var går då gränsen? - /Att gå över lik/?

Jag må inte vara död, men total utmattat, och oförmögen att forsätta det
arbete jag nästan energiskt sysselsatt mig med stora delar av min vakna
tid som verksamhetsledare för Ubuntu Sverige under sex månaders tid.

Den person som kommer att ta vid där jag slutade och som nu kommer få ta
på sig hatten, har privilegiet arbeta med ett organiserat Ubuntu Sverige
som kommit halvägs i arbetet att införa demokrati. För sex månader sedan
var det inte bestämt att medlemsmötet var det högst beslutande på Ubuntu
Sverige och även för övergripande saker kunde verksamhetsledaren
tidigare ta många egna initiativ. Då fanns heller inga delansvariga och
idag finns totalt fem. Ubuntu Sverige har vuxit alldeles enormt och
bortsett från de tre senaste veckorna har vi så gott som alltid arbetat
i medvind. Ubuntu Sverige har utökats med flera delar, tidigare delar
har utvecklats och när vi ser på vad vi uppnått på bara sex månader
tycker jag att vi måste erkänna att _VI_ har gjort ett riktigt bra jobb!

Det som ligger framför oss är att utveckla organisation för de delar vi
har, att föra de olika delarna och människor närmare varandra och att
jobba vidare på stadgar mm. Vardagliga saker som support och
översättning kommer givitsvis ha lika stort fokus och vara av lika stor
betydelse som tidigare!

Den jag har äran att lämna över det uppdrag jag fått till är Michael
Hamberg, tidigare forumansvarig, som varit en del av gemenskapen
nästintill från uppstart, och med personliga egenskaper som envishet
tillsammans med minst lika mycket ödmjukhet, om han får gemenskapens
stöd, vad jag kan se har mycket goda möjlighet att ta oss närmare
varandra, och framåt!

Michael Hamberg tar nu över som kontaktperson och verksamhetsledare med
omedelbar verkan och omröstning för godkännande kommer att hållas inom
kort på Medlemsmötet.

Med anledning av detta kommer söndagens Medlemsmöte inte att hållas.
Däremot kommer det snart att kallas till ett Medlemsmöte för godkännande.

Jag önskar Michael Hamberg ett stort Lycka till, och önskar gemenskapen,
som jag själv kommer vara en del av, stor framgång!

hälsn
//Johan Sebastean Lundmark