Viktigt mail

Kent Nyberg nyberg.kent at spray.se
Fre Jan 26 15:55:49 GMT 2007

Du utser No1Viking som kontaktperson med omedelbar verkan.  Jag läser på
wikins dagordning att vi ska hålla möte om huruvida vi godkänner honom.
Vilket gäller?  Om dagordningen gäller, så är han inte kontaktperson.
Det går inte ha som praxis att godkänna i efterhand.  (även om det inte
är första gången, suck.)  Om du sätter vikt vid att ett möte godkänner
så hade du inväntat ett möte och lagt fram det som förslag. Men så har
icke skett. Därmed är din arbetsmetod och din syn på hur demokrati ska
appliceras på LoCot klarlagd.   Av kritiken har du alltså valt att ta
till dig    ingenting.

Såvida ni inte också lägger ner irc (ack denna gamla teknik!) så
kvarstår jag i er tjänst fram till beslut om No1Vikings lämplighet ska
fattas. Om mötet finner honom lämplig ämnar jag skiljas från eder  Dock
kan jag inte tänka mig att mötet så beslutar.

Med vänlig hälsning Kent.