Re: min avstängning

No1Viking no1viking at gmail.com
Sat Jan 20 19:53:43 GMT 2007

Tomas och alla ni andra!

Jag har, för en stund sedan, meddelat Johan Lundmark att jag nu lämnar mitt
uppdrag som forumansvarig för Ubuntu Sverige. Situationen, att försöka driva
ett forum där personer agerar på ett icke Ubuntumässigt sätt har fått mig på
andra tankar.

Med allt arbete, från cirka 5 på morgonen till 1 på natten, har situationen
blivit ohållbar, för mig och min familj. Det har tagit alldeles för mycket
kraft och gett mig själv badwill för något som jag inte längre kan tro på,
att folk kan agera efter just Ubuntu. Mitt mål har alltid varit att försöka
få till vettiga debatter baserad på detta "Ubuntu", dvs medmänsklighet.
Tyvärr har jag totalt misslyckats med detta och tar därför konsekvenserna av
detta genom att kliva av.

Så Tomas, när det gäller min inblandning kan du och alla andra känna dig
trygg. Jag hoppas att du och ni andra hittar en person som kan driva detta
forum bättre, med all den värdighet och respektfullhet som alla
registrerade, och gäster borde få uppleva, i stället för det som inträffat
och förhoppningsvis inte kommer att hända mer.

Ubuntu är för mig värt mycket mer än detta.

Högaktningsfullt

Michael Hamberg