Fullmakt

Fredrik Bülow fredrik.bulow at gmail.com
Sat Jan 20 23:45:37 GMT 2007

On Sat, 2007-01-20 at 20:11 +0100, "Erik Lindquist/Idérik" wrote:
> Då jag inte har möjlighet att delta i morgondagens möte vill jag
> antingen ge någon fullmakt att framföra min röst eller "poströsta". Jag
> ser inget i stadgarna som omöjliggör detta. Hur gör jag?
>
> /Erik

Såhär tycker jag att man kan göra:

Skriv det du tycker (D.v.s. frågan du tar ställning till och din åsikt i
frågan samt datum) och signera meddelandet med din GPG nyckel. Maila
sedan din röst till någon du litar på så kan hon sedan presentera rösten
under mötet.

Se till att maila din public key till mailinglistan så att alla kan
checka att signaturen är genuin. (Det allra bästa är givetvis att gå på
ett key signing party (som det som ordnas i Västerås imorgon klockan
tre) men eftersom det inte görs någon kontroll alls av de andra
medlemmarnas identitet känns det like overkill.

Någon däremot?