Valberedningen har inte arbetat i enlighet med uppdrag

Micke Karlsson mmmicke at gmail.com
Ons Jan 17 10:16:57 GMT 2007

Från wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/Valberedning)

"Valberedning, inom vissa organisationer kallad nomineringskommitté,
är en förtroendevald arbetsgrupp inom en organisation (såsom ett
bolag, ett politiskt parti eller en förening) vars mål är att
förbereda val av funktionärer, till exempel styrelse. Valberedningens
uppgift är att samla kandidater, jämföra deras kompetens och att om
lämpligt förorda något alternativ."

Var menar man att valberedningen gjort fel?

/micke