Ang. uppringt internet med 3g.

Kent Nyberg kent at svalas.se
Mon Aug 20 08:43:21 BST 2007

Hejsan på er,
med hjälp av bland annat en del som einand skrivit på internet och andra
dokument jag hittade  så fick jag igång uppringt 3g-internet med 3 som
leverantör.  Detta genom att ändra lite i wvdial.conf.  För att få igång
internet kör jag sudo wvdial i en terminal så ringer modemet  upp. Nu
undrar jag hur det kan göras mer automatiserat så att jag dels slipper
öppna terminal och för den delen, dels slipper köra det manuellt varje
gång jag startar om?

Sedan undrar jag om det är någon annan som också kör med samma isp så
att jag kan jämföra wvdial.conf, för jag är inte helt hundra på att man
blev helt rätt. Jag kommer ut och så, men den data som kommer ur wvdial
ser inte likadan ut som andras data. Min väntar en himla bra stund innan
den kör igång pppd, vilket är irriterande.