SV: Om någon vill bränna kan vi börja leverera Ubuntu helt på svenska

Johan liquoricetea at gmail.com
Tors Nov 30 11:33:10 GMT 2006

Moms tillkommer på priserna och det är inget vi kan dra av för.

150kr i startkostnad. Vid bränning tillkommer 3kr/skiva.

Blir alltså startkostnad på 187.50 och 11.25 per skiva för tryck i
svartvitt och 3.75 för bränning.

Med tanke på startavgiften, som är samma för svartvitt och färgtryck,
framstår 500 skivor med tryck i färg för 12.50 kr inklusive moms som ett
bättre alternativ (längre fram).

Inklusive bränning skulle vi för 500 skivor hamna på under 16 kr per
skiva men då utan porto, som ändå inte bör bli särskilt mycket splittat
på 500 skivor. Detta kan jämföras med de skivor vi skickar ut nu som vid
beställning kostar 15 kr inklusive porto. 8000kr för en beställning.

Sponsring av företag med tryck på skivan låter därför helt klart
intressant. Vi borde ta upp på ett kommande medlemsmöte hur Ubuntu
Sverige ska ställa sig till sponsring.

Sedan hoppas jag att fler av skivbeställarna donerar när vi kommit igång
med sms-donering. Ett överskott på någon 10:a i snitt per skiva under
ett halvår (1000 skivor) hade kunnat ge oss en buffert på 10 000 att
använda för beställningar.

Fodral i papper med plastfönster kostar i stort sett ingenting och vi
hade alltså helt kunna övergå till att ha vår egen Ubuntu Sverige
distribution.

Vi får se var vi hamnar. Kanske vi börjar med egen bränning utan tryck
för att komma igång?

hälsn
//Johan Lundmark