Kallelse till möte 4/11-06

Kent Nyberg nyberg.kent at spray.se
Sat Nov 4 09:23:55 GMT 2006

lör 2006-11-04 klockan 09:40 +0100 skrev Micke Karlsson:

> ag kan inte lördag kväll, men däremot söndag
> eller måndag skulle nog funka. Dessutom lite dålig framförhållning
> tycker jag :)

En del har nog jobb/familjeliv som gör att så här kort varsel inte
fungerar, och möjligheten att ändra från en dag till en annan med så
kort varsel finns säkert heller inte.  Mickes idé om bestämde datum vore
inte fel.
speciellt om idén följdes upp med en princip om att ett möte ska vara
kallat senast en vecka före mötet, annars förskjuts det till
nästkommande tidpunkt.  Men det kanske är ett överdriva? Jag vet själv
att jag är uppbunden rätt mycket numera med jobb osv. Jag har inte
mycket tid över för ubuntu-se numera tyvärr,  men chansen att jag dyker
upp på ett möte är i vilket fall snarast obefintligt om det kallas till
möte bara dagarna innan. Vi som jobbar, har vänner och allt annat- vi
har hunnit boka upp lördagen sedan långt tidigare. Vid närmre
eftertanke: Klockan 6 en lördag?  Fanns det öht tankeverksamhet bakom
valet av dag och tid? Av oss som jobbar finns det väl få som offrar en
ledig lördag för att ha irc-möte?  Nu får ni inte ta det som att jag är
argsint etc - för det är jag inte. Det är bara det att jag inte ser hur
mötet kan locka till sig oss som är lite äldre och är mer uppbundna. Ja,
för den delen - hur det ska locka till sig de som har vänner och socialt
liv.  ;)