policy

Johan liquoricetea at gmail.com
Sön May 28 19:27:43 BST 2006

Citat Gustav:

>Om vi skulle få ros för att vara Sveriges bästa användarförening som ger en
>mycket hjälp, skulle du inte ta del av den kritiken då? Vara representat är
>att ta i, men vad vore föreningen utan oss alla? Allså måste vi i alla fall
>ha en liten del i föreningen.

"Kund och företag kanske vad fel beskrivning, men vad jag menar att vi alltid
skall försöka en trevlig feeling, ungefär som företag beter sig mot kunder.
Om vi alltid försöker bemöta folk vi skriver till på mail, oavsett om det är
en fråga eller ett svar, på ett trevligare sätt, är jag säker på att man
skulle uppleva föreningen som trevligare, även om det inte är hela
mailinglistan som svarar, så att man saknar uderlag för att utverdera det."

Det här tycker då jag låter bra. Kanske vi kunde ha någon sorts policy i frågan som placerades i wikin nu om vi ändå ska leka företag ;) Vad tycks?

OBS. med policy menar jag nån typ av rekommendation eller råd och inga lagparagrafer, bara för att det är lättare att tänka på det då.

Johan2