Ubuntu Sverige

Gustav Nilsson gustav.nilsson at gmail.com
Sön May 28 19:13:54 BST 2006

söndag 28 maj 2006 19:12 skrev No1Viking:
> Gustav!
>
> Jag skriver som en vanlig privatperson, och inte som representant för
> Ubuntu Sverige, oavsett vad du tycker. Jag är inte hela Ubuntu Sverige och
> jag lovar dig att jag hjälper till, på mitt sätt, att nå föreningens mål
> och syften som är att översätta, supporta och sprida Ubuntu.

Om vi skulle få ros för att vara Sveriges bästa användarförening som ger en
mycket hjälp, skulle du inte ta del av den kritiken då? Vara representat är
att ta i, men vad vore föreningen utan oss alla? Allså måste vi i alla fall
ha en liten del i föreningen.

> Sedan när det gäller statistiken, Gustav. Förklara för mig varför den ökar,
> varför unika besökare ökar så otroligt kraftigt varje månad? Visa mig också
> var jag kan läsa om att Ubuntu Sverige sägs vara något likt katten dragit
> in. Jag vill väldigt gärna se det.

Har pratat några på IRC som klagat på föreningen, samt läst tråkigheter om den
på linuxportalen och någon annan sajt med. Det mesta av detta har jag dock
svårt för att hitta, och är därför beredd på att fullt ta tillbaka det jag
skrivit tidigare, om nu det är fler än du som inte tror på mig.