Ubuntu Sverige

Johan liquoricetea at gmail.com
Sön May 28 18:34:38 BST 2006

Gustav Nilsson wrote:

>Som jag ser det, så skrivet man i denna lista är man en del av ubuntu-se, vars
>uppdrag är att hjälpa folk med ubuntu. Därför blir var och ens åsikter en del
>av den totala åsikten. Skulle jag maila i listan och fråga om det är vakert
>väder idag, och 85% av alla säger ja, skulle nog jag och många andra säga att
>ubuntu-se anser att det är vakert väder idag, istället för att rabbla namnen
>på alla.
>
>Vi som är aktiva i denna lista fungerar som en support för ubuntu i Sverige,
>och måste liksom en riktig support tänka på att vara trevlig mot "kunden".

> [...]

Och de övriga 25% är de som "kör genom tullarna fastän de hatar det"?
Det skulle betyda att 85% är de som faktiskt vill vara meddlemar av
mailarlistan.
Alltså är då 100% av dom eniga och de kan i sådana fall uttala sig på
mailarlistans vägnar, inte ubuntu sveriges. Men 100% är inte eniga i
någon fråga, långt långt ifrån. Därför är det inte ens möjligt att påstå
att det finns någon gemensam åsikt ens när det gäller mailarlistan.

Dina argument håller inte.

Sen undrar jag vem som är "kund" och vem som är företag, jag både
hjälper folk på forumet och får hjälp själv men känner mej som varken
eller..

Johan2