Ubuntu scripts

Kent Nyberg nyberg.kent at spray.se
Fre May 26 13:14:51 BST 2006

fre 2006-05-26 klockan 13:21 +0200 skrev Tony Mattsson:

> Tja,
>
> Jag har knåpat ihop lite scripts för filhantering som ni kan tanka
> hem, använda och mixtra med :)
>
> http://www.aspige.com/crypt/
>
> -Tony

Kul att du tar dig tid för sådant!
En fråga dock, kan inte filhanteraren redan göra det mesta av det som
skripten gör?
Högerklicka på ett arkiv och välj "Packa upp här.." så packas väl
arkivet upp? och har man bara rätt program installerat ska väl alla
arkiv stödjas? (Jag har bara testat för zip och rar).

För att skapa arkiv markerar man de filer man vill ha och sedan
högerklickar man och väljer "Skapa arkiv..".