Re: ang. listans användning

Kristoffer Lundén kristoffer.lunden at gmail.com
Tis May 23 12:30:09 BST 2006

On 5/22/06, John Nilsson <john at milsson.nu> wrote:

> Inte bara burs. Om vi utgår ifrån att listans syfte är att diskutera det
> som listanvändarna finner lämpligt så lutar det just nu åt att listans
> huvudsyfte är att diskutera listans syfte! ;)

Nja, att det kommer upp är helt ok, bruset jag menade är när folk bara
fortsätter och fortsätter för att de måste ha "rätt". Det är brus för
mig.

On 5/22/06, Daniel Nylander <info at danielnylander.se> wrote:
> PS 2 - Det heter sändlista och inte mail-lista, e-postlista etc. :)

Enligt vem? Den som vanligt helt världsfrånvända data[sic]termgruppen?
Skillnaden mellan dem och alla riktiga ordböcker/uppslagsverk är att
alla andra speglar det verkliga användandet istället för att hitta på
hur det ska vara.

-- Stoffe

--
Kristoffer Lundén