Shipit börjar anlända

Johan liquoricetea at gmail.com
Tors Juni 29 16:48:11 BST 2006

Själv tänkte jag tanken men tänkte då att får man inte igång Ubuntu från
skivan så funkar det förmodligen inte efter installation heller. I ditt
fall så verkar det för mig konstigt om det bara gick att installera med
en alternate-skiva eftersom om cd-läsaren kunde läsa alla filer som
behövs för installation på den borde även live fungerat.

Kanske det är så att bränningen blev mer lyckad av alternate-skivan. Om
du orkar lägga lite extra tid på detta för att klura ut problemet så
prova gärna att bränna live på samma sorts skiva som alternate och bränn
i otroligt låg hastighet. Fungerar inte live då så kan du kolla cd'n med
check-verktyget som finns i uppstartsmenyn och skriva om det i
mailarlistan för Ubuntu eller i det vanliga forumet.