Angående denna mailinglista

Swen-Gunnar Holke swen at holke.se
Fre Dec 1 12:24:07 GMT 2006

För att visa vilken novis jag är så undrar jag hur man skall göra inlägg
till denna lista?
Skall man bara klicka på 'Svara', förlåt men just nu använder jag MS
Outlook, eller skall man göra på annat sätt? Detta mejl skickar jag till
ubuntu-se at lists.ubuntu.com men har tidigare bara klickat på 'Svara' och då
tycks det gå någon omväg.

Detta var inte mitt huvudärende. Jag håller med Lars och Micke angående
separat 'Newbie'-lista. Varför inte göra en ubuntu-se at newbie-list.ubuntu.com
eller dylikt. Jag antar att ubuntu-se tillhör 'föreningen' och ni har full
styrning på mejl-adresser.

/swen (alias för Swen-Gunnar Holke)

> [...]

>Dessutom kan man tipsa nybörjarlistan om lite läsvärda länkar som kan
>hjälpa dem ytterligare att komma igång.
>
>Det är inte alltid så lätt att förstå vilken nivå frågeställaren
>befinner sig på, och därför blir svaren ibland svåra att förstå. Då
>ber man bara om en grundligare förklaring, istället för att klaga på
>att det är för avancerat.
>
>/micke
>

>On 12/1/06, Lars Iselid <larsiselid at gmail.com> wrote:
> Ursäkta för ytterligare ett mejl men måste kommentera. Man vill slippa
> behöva skriva i början av varje mejl:"Ursäkta men jag är nybörjare på
Linux