cron/crontab sidan halvfärdig

Christian Bjälevik nafallo at magicalforest.se
Ons Dec 14 12:45:40 GMT 2005

ons 2005-12-14 klockan 10:56 +0100 skrev Daniel Nylander:

> Bra jobbat.
> Noterade lite snabbt att du skrivit "programet" på något ställe.
>
> Kanske bör även "bcron", "fcron" "gcrontab", "kcron" och "apticron" nämnas?
>
> Mvh
> Daniel

/me funderar

bcron och fcron verkar båda vara alternativ till den cron vi har. Är det
verkligen en bra sak att förklara saker som byter ut vad resten av oss
använder som standard? apticron ser ut att vara något som Ubuntu redan
har genom update-notifier. Varför beskriva den då? De andra två är dock
program för att styra cron(tab), men kräver väl då att vi splittar sidan
till en Ubuntu- och Kubuntuvariant?

Bara lite funderingar...

Kärlek, /C
--