forum

Viorel Cernateanu vrilutza la vrilutza.ro
Mie Oct 1 15:35:10 BST 2008

Salut,
     desi in ultimul timp nu prea am fost activ in comunitate din lipsa de timp /  probleme persoanle, simt nevoie sa impartasesc si eu din experienta mea pe partea webdevelopment / web / solutii

script forum in ordinea asta ar fii:

vBulletin - $85
IP Board  - $149.99
phpbb  3  - gpl
smf       - nu este free

experienta mea :

vbullentin - pentru comunitati mari gasesti multe module faci cam ce vrei din el - cod curat( in ultimul timp sau gasit cateva vurnerabilitati de risc mare)

IP Board - nu am cunostinte de multe module dar banuiesc ca exista - cod foarte curat bine securizat risc mic de vurnerabilitat( o mica nota: cand lanseaza update-uri pentru IP Board mai trebuie asteptat cateva zile de la update-ul initial pentru ca le place sa grabeasca lucrurile si dupa ce face face public un update de securitate la un interval de cateva ore mai scoate unu stiu din propria experienta(prieteni amici din aceeasi situatie)

phpbb3 - recomandarea mea, este putin mai complex decat punbb este mai greoi decat smf load mai mare, gasesti multe module, din cate stiu exista o thema style ubuntu in phpb3, comunitate deschisa in orice problema, localizare ro exista.

smf - cod curat rapid acesta este si obiectivul smf un script curat si simplu si secure, dezavantaj nu este free avand in vedere ca proiectul ubuntu este pe termin nelimitat si in continua crestere smf nu este o solutie pentru ca intr-o zii ne putem trezi ca costa banuti deci din punctul meu de vedere smf este exclus.

din toate cele enumera de mine mai sus exista script de migrare baza de date, cu o intarire spuse de mine de mai sus uite aici un link de comparatie real.

http://www.forummatrix.org/compare/Invision-Power-Board+phpBB+SMF+vBulletin

cateva adaugari la ce lipseste la forum pe langa cele existente si spuse

- karma utilizator - si pe forum tot in categoria contributie este(intra in categoria support)
- un modul de genul This Solved My Problem(launchpad.net) pentru ca sunt multe discutii pe forum, desi s-a raspuns la obiect utilizatorul care a intrebat si a cerut ajutor are prostul obicei sa confirme soluatia data de x mi-a rezolvat problema topic inchis. sau ceva de genul asta. cat despre forum mie personal mi se pare super ok in momentul de fata dar ce o sa va faceti ca punbb acum are alt obiectiv in momentul acesta si update sau orice alta problema sunt de prisos( stiu ca exista fork din punbb dar nu este ca proiectul initial.
scuze scrisu meu dezordonat dar nu agreez liste de discutii nu mi se par practice.
O alta solutie ar fii drupal si activat forum cod mai curat si load mic nu exista dar vine partea de utilizare forum avansat, si eventuale probleme enumerate mai sus, cred ca exista module additionale pentru un forum mai bun inca eu sunt la stadiu de teste drupal pentru ca mi se pare super ok ca cms. Salutari si numai bine.
--
My Project http://www.vribuntu.ro
My personal home page  http://www.vrilutza.ro