Automatyzacja ³aczenia telnet... :/

Krzysztof Walo kwalo w o2.pl
¦ro, 17 Pa¼ 2007, 21:02:02 BST

Dnia 17-10-2007, Śr o godzinie 20:29 +0200, Damian Kmiecik napisał(a):
> Chociaż gdyby ktoś wykombinował jak to zrobić z użyciem konsolowego
> telnetu to byłbym bardzo wdzięczyny....
A proszÄ™ bardzo!

Używanie konsolowego telnetu w skryptach, choć głupie, jest jednak
możliwe.

Jeśli w potoku pojawi się znacznik końca pliku, to program kończy
działanie. Trzeba na wejście telnetu przekierować program, który nie
produkuje znacznika końca. Pierwszym programem, który przyszedł mi do
głowy jest tail z opcją -f. Możesz go w skrypcie używać w nast. sposób
(ale lepsze sÄ… biblioteki):

echo -n > tmp.txt
tail -f tmp.txt | telnet host & # Potok koniecznie uruchamiamy w tle!
sleep 5 # żeby nie było błędu synchronizacji
echo "coÅ›" >> tmp.txt
echo "coÅ› innego" >> tmp.txt
killall tail

Wszystko, co będziesz dopisywał do pliku tmp.txt będzie wysyłane do
serwera. Jeszcze może wystąpić problem z synchronizacją, ale sztywne
timeouty powinny załatwić sprawę. Aby zamknąć "połączenie", musisz
skillować program tail.

Jak mówiłem - nie jest to nalepsze rozwiązanie, ale możesz go używać,
jeśli Ci bardzo zależy na konsolowym telnecie ;-)
Desc: To jest =?UTF-8?Q?cz=C4=99=C5=9B=C4=87?= listu
	podpisana cyfrowo

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej ubuntu-pl