Odebrałem sobie prawa do sudo

Shot (Piotr Szotkowski) shot w hot.pl
Czw, 16 Lis 2006, 16:26:43 GMT

Piotr Szymczak:

> wpisuje sudo apt-get install tomboy a tu dostaje "piotr is
> not in the sudoers file.  This incident will be reported."

Jeśli jakiś inny użytkownik ma prawa sudo, to zaloguj się na niego
i albo zrób `sudo visudo` (i wyedytuj sudoers poprawnie) albo dodaj
użytkownika piotr do grupy admin (jeśli to ona może z sudo zrobić
wszystko).

Jeśli nikt inny nie ma praw sudo, to zresetuj komputer, na początku
uruchamiania wejdź do GRUB-a i odpal komputer w "single user mode";
dostaniesz konsolę roota, stamtąd zrób `adduser piotr admin` albo
`visudo`.

-- Shot
--
Jak miałem 17 lat to słuchałem Nirvany, miałem
długie włosy, Amigę i piłem bełty.      -- opi