Odebrałem sobie prawa do sudo

Krzysztof Walo kwalo w o2.pl
Czw, 16 Lis 2006, 18:40:54 GMT

On Thu, 16 Nov 2006 16:48:07 +0100
Piotr Szymczak <503559709 w wp.pl> wrote:

> Witam
>
> apt-get install sshfs jako sudo
> potem
> usermod -G fuse piotr ale ze tak normalnie nie chciało iść więc
> zrobiłem jako sudo

Witam!

Zabawne, swojego czasu, jak instalowałem sshfs popełniłem ten sam błąd
w usermod. Na przyszłość: opcja -G ustawia *dokładnie* taki zestaw,
jaki podasz. Jeśli podałeś tylko grupę fuse, to z innych zostałeś
usunięty. Lepszą opcją w takiej sytuacji byłaby -a, która dodaje
użytkownika do podanej grupy nie zmieniając jego przynależności do
innych grup.

Najprostszym sposobem naprawy będzie zalogowanie się w Recovery mode i
(jako root) ręczna edycja pliku /etc/group. Ewentualnie może pomóc
komenda:
usermod -G adm,admin,audio,video,cdrom,scanner,fuse user

Pozdrawiam,
KW