sqlite

Michał Słaby mslaby w betasoft.pl
Pią, 4 Lis 2005, 01:28:55 CST

Dnia 03-11-2005, czw o godzinie 20:09 +0100, CoSTa napisał(a):

> i to wystarczy? zresztą, co mi tam. zainstaluję i sprawdzę :)

Reszta poleci w zależnościach.

> wierzę. sam nieco to przerabiałem ale w wersji postgresql. bez bicia się
> przyznaję, że lama w tym temacie ze mnie totalna i zapewne niereformowalna.
> narzędzia może i są powerne ale kurczę średnio przysiadalne. ba! kupiłem
> sobie nawet opasłe tomiszcze o tytule "postgresql praktyczny przewodnik" i po
> lekturze spisu treści oraz lekkiej dozie teorii - odpadłem. przyznaję, że
> szukam czegoś, czym mógłbym pogrzebać w rekordach nie narażając przy tym
> wszystkiego na totalne zdechnięcie. uwierz mi, nie umiejąc takie comba
> potrafię odstawić :)

Eee, bo najlepiej to kupić książkę, która 1. nie ma w tytule słów
"przewodnik", "dla opornych", "w 24 godziny", 2. ma dużo grafów. Na
obrazkach uczy się najłatwiej. Btw, zorganizuj sobie DBDesignera. To
jest produkt (chyba) Borlanda, działa z QT. Bardzo przyjemnie
wizualizuje się w nim relacje.

> to wiem, nieraz to robiłem. problem mi się ewentualny widzi w obsłudze sqlite.
> no jakoś nie chciało mi to ruszyć w tandemie apache2 + php4 - system
> bloggerski regularnie odmawiał współpracy przy  instalacji grzecznie
> informując, że sqlite z jakichś względów (jakich - tego nie pisało więc nawet
> niespecjalnie wiedziałem za czym szperać) nie będzie obsługiwane prawidłowo.

Może to wina jakiegoś przestarzałego DAO, jak PEAR::DB, ADODb, Creole.
Ostatnio z resztą Sqlite przechodziło zmiany wewnętrznej reprezentacji
danych. Zrezygnowano z przyciasnego ograniczenia, że wszystko jest
stringiem.

> odpowiednie pakiety wydaje mi się, że były zainstalowane. tego "prefork" nie
> instalowałem zdaje się. może tu tkwił problem? anyway, się zainstaluje i się
> zobaczy :)

Prefork poleci w zależności modułu PHP do Apache. To jest sam engine
serwera.

Powodzenia życzę,
Michał
PS. W razie dalszych problemów możesz napisać bezpośrednio.