Zobaczcie to

Shot - Piotr Szotkowski shot w hot.pl
Pon, 25 Lip 2005, 13:30:21 CDT

Hej.

Tomasz Toczyski:

> Trochę żałosne jest dla mnie to wasze złożeczenie, że ktoś chce
> zarobić parę złotych na rozpropagowywaniu naszego ulubionego systemu
> operacyjnego.

Jeśli tylko zapłaci za tłoczenie, to niech zarabia do woli.

> Myślę, że pojawienie się Ubuntu na Allegro może być nawet pewną
> reklamą tego produktu - zaznacza że coś takiego w ogóle istnieje.

Absolutnie wszystko na świecie ma swoje zalety, ale trochę nie tym się
tu zajmujemy. Zajmujemy się moralną oceną *zarabiania* na sprzedaży
płyt, które *dostało się za darmo*.

> Może dzięki temu paru ludziom przypadkiem się to rzuci na oczy
> i zobaczą, że można mieć 100 instalek systemu za cenę poniżej 50gr
> za sztukę - czyli nawet taniej niż koszt nośników. Takie coś chyba
> nie powinno "niewtajemniczonego" zniechęcić do Ubuntu.

Fascynujące. Moim zdaniem znacznie bardziej by ich zachęciła informacja,
że można mieć 100 instalek systemu za cenę 0 zł, prosto z ShipIt. Nie
zauważyłem, żeby ta aukcja o tym wspominała.

> Jeśli ktoś chce robić jakąś akcję z taką ilością kopii, to na ogół ta
> cena nie jest dla niego zaporowa. Może nawet jeśli ktoś wie, że można
> to dostać za darmo od producenta, to wygodniej (szybciej) będzie mu to
> dostać na Allegro.

Wiesz, wszystko byłoby ok, gdyby ten ktoś z Allegro na
tym nie *zarabiał* - niech sprzedaje po kosztach wysyłki.

> Jeśli Wam się nie podoba ta cena, to poczujcie się w misji
> i sprzedawajcie na Allego te instalki tylko za cenę przesyłki.
> Wykosicie wtedy tego konkurenta.

Z tego co się orientuję, ogólną ideą jest coby płytki z ShipIt
*rozdawać*, i z tego co wiem tak właśnie robią osoby "od nas",
które tłoczone Ubuntu z Canonical zamówiły.

> No chyba że Canonical zastrzegł te wysyłane przez niego płytki jako
> "not for sale" - wtedy zwracam honor. Ale pokażcie mi taki zapis.

Rozumiem, że *zarabianie* na czymś, co ktoś za darmo w dobrej wierze
komuś *dał* (ponosząc koszty tłoczenia i przesyłki z zagranicy) jest
dla Ciebie jak najbardziej honorowe?

Pozdrav
-- Shot, dla którego ta dyskusja staje się coraz bardziej absurdalna
--
   A distributed system is one in which I cannot get something done because
   a machine I've never heard of is down.                 -- Leslie Lamport