Dapper LiveCD

Krzysztof Lichota krzysiek w lichota.net
Sob, 6 Maj 2006, 15:18:11 BST

Daniel Koć napisał(a):

> Jak się opracuje technologię, to potem można też machnąć od razu
> Xubuntu, Edubuntu i co tam bądź. ;-}

No tak, chociaż pewne różnice na pewno będą, związane z używaniem
programów z KDE albo z Gnome.

> Na razie nie wiem jeszcze jak elegencko spowodować, żeby pierwsze menu
> było od razu po polsku -- nie każdy się musi domyślić, że można zmienić
> przez "languages" pod F2. Spróbuję popytać twórców, bo nie znalazłem
> żadnej dokumentacji jak to robili ani narzędzi typu skrypty.

To chyba jest obrazek a nie tekst?

> Ech, mnie to najbardziej brak tych ładnych kolorowych okładek i nadruków
> na płytkach... Mam oryginał i moim zdaniem ta cała poligrafia jest
> naprawdę zachęcająca dla ZU.

Poligrafię można załatwić. Tłoczenie płytek z nadrukiem i opakowaniem,
to koszt rzędu 2-3 zł. Tylko trzeba zamówić >= 5000 sztuk.

> Interesuje mnie w tym wszystkim ile można zmienić, żeby LiveCD można
> pozostało oficjalne, tylko zlokalizowane. Bo poza samym spolszczeniem
> warto mieć na płytce także parę innych rzeczy:
> - Kadu, GNU Gadu itp. lokalne aplikacje na normalnych licencjach
> - różne drobiazgi z EasyUbuntu na czele, jakieś mc czy gpart do
> ratowania partycji
> - gotowe do użycia sterowniki do Neostrady itp. lokalne wynalazki
> - ew. różne inne popularne wynalazki jak Flash, decss, nvidia-glx czy
> sunowska Java

Wydaje mi się, że oficjalne to tylko jeśli zmieni się tłumaczenie i
doinstaluje pakiet lokalizacyjny. Cała reszta to już coś wątpliwego.
Zresztą i tak trzeba by uzyskać od Canonical zgodę na używanie nazwy
Ubuntu, bo jest zastrzeżona.

Ja planuję zrobienie jednej płytki "czystej" z Kubuntu i jednej z
dodatkami, pod innÄ… nazwÄ….

> Tak czy inaczej na własny użytek będę chciał zrobić taką wypasioną
> wersję nieoficjalną, żeby nie tracić czasu na ściąganie i konfigurowanie
> za każdym razem. Ale takiej pełnej nieoficjałki na pewno nie da się
> legalnie udostępniać, więc muszę się dowiedzieć, co da się w Polsce
> (chodzi o dodatki typu debianowskiego "nonus"). Taka polska nieoficjałka
> obok polskiej oficjałki na pewno też byłaby dla wielu przydatna.

Udostępniać nieoficjalną możesz, problem będzie tylko ze znakami towarowymi.

Proponuję przenieść tę dyskusję na priv, bo jest trochę już nie na temat :)

Pozdrowienia

	Krzysiek Lichota

Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature