[ubuntu-no] Dell printere = problemer?

Per Arne Nilssen systemansvarlig at vagamoskule.no
Tor 4. Aug 2005 14:44:15 CDT

Hei,

jeg prøver å installere:

Dell 1700n printer driver.

Jeg har funnet ut at Dell 1700n er det samme som Lexmark E332n.

På sidene til Lexmark finns det drivere lagd til SuSe og
Redhat.....hvordan få installert disse i Ubuntu.

Ellers, kan noen fortelle meg hvorfor det skal være så innihampen
vanskelig med printer drivere under linux......

Jeg har snart tenkt å få linux til å kommunisere med kopimaskinene i
skolesektoren. Vi har fått satt inn nettverkskort i kopimaskinene, og
det finns selvfølgelig windows drivere og faktisk Mac OS X drivere, men
ikke linux.
Hvis noen har fine tips til dette.....vel da blir jeg en lykkelig
systemansvarlig.
Kopimaskinene vi snakker om er. KonicaMinolta DiAlta Di3510

Mvh

PAN007
systemansvarlig at vagaungdomsskule.no