[ubuntu-no] Dell printere = problemer?

Simen Sandberg simen.sandberg at gmail.com
Tor 4. Aug 2005 16:35:15 CDT

On 8/4/05, Per Arne Nilssen <systemansvarlig at vagamoskule.no> wrote:
> Jeg har snart tenkt å få linux til å kommunisere med kopimaskinene i
> skolesektoren. Vi har fått satt inn nettverkskort i kopimaskinene, og
> det finns selvfølgelig windows drivere og faktisk Mac OS X drivere, men
> ikke linux.
> Hvis noen har fine tips til dette.....vel da blir jeg en lykkelig
> systemansvarlig.

Mange av de mer avanserte skriverne takler standard PostScript eller
PCL. Drivere for slike skrivere er som oftest helt greie. Du kan nok
ikke styre med valg av ark-kassett eller andre avanserte funksjoner,
men vanlig utskrift virker.

Jeg har i alle fall hatt hell når jeg har sendt postscript til diverse skrivere.

> Kopimaskinene vi snakker om er. KonicaMinolta DiAlta Di3510

Litt googling ga hint om at denne støtter standard PostScript, versjon
3. Prøv det!

Det gjelder forøvrig også Dell-skriveren din.

--
Simen E. Sandberg, student
http://www.simen.sandberg.name/