draadloos in 14.04 met Lenovo 8935

Bart Ribbers bart.ribbers op gmail.com
Zo mei 18 09:07:12 UTC 2014

Hoi Milton,

Het is vrij logisch dat Fn+F5 niet werkt. Je adapter is hardware matig
geblokkeerd, en met Fn+F5 blokkeer/deblokkeer je hem software matig.
Was de laptop nieuw toen je hem van de gemeente kreeg? Het zou kunnen dat
er bijvoorbeeld Windows XP opstond (ik weet verder niks van het model
laptop), en dat ze hem hebben leeg gehaald voordat ze hem aan jou gaven.

Over die usb netwerk adapter: dat lijkt mij niet. Dat ding is bedoeld om
computers zonder draadloze capaciteiten (bijvoorbeeld veel desktops) ook de
mogelijkheid te geven om een draadloze verbinding op te zetten. De enige
reden die ik zou kunnen bedenken is dat je interne netwerk kaart de
prioriteit heeft. Helaas weet ik hier geen oplossing op, maar Google is je
vriend!

Het spijt mij dat ik je verder niet kan helpen, mijn kennis over dit
onderwerp is helaas klein. Maar misschien is er iemand anders hier die nog
wat weet.

Met vriendelijke groet,
Bart Ribbers
On 18 May 2014 09:53, "Milton" <miltonliekwie op zonnet.nl> wrote:

> Hoi Bart,
> Helaas zie ik nergens een schuifje of knopje om de netwerkadapter in- of
> uit te schakelen. Zoals gezegd Fn+F5 geeft geen resultaat. De laptop heb ik
> zonder besturingssysteem van de gemeente gehad, Windows op een usb zal mij
> niet lukken om uit te proberen.
> Is het werken met een usb-netwerkkaart afhankelijk van de eigen
> netwerkadapter? Een usb-netwerkkaart geeft namelijk ook geen resultaat.
> Milton

>>> AGN [Kedron] Network Connection (rev 61)