draadloos in 14.04 met Lenovo 8935

Bart Ribbers bart.ribbers op gmail.com
Vr mei 16 19:23:30 UTC 2014

Hoi Milton,

Dat hij hard blocked is betekent dat de netwerk adapter hardwarematig is
uit gezet. Meestal zit er bij laptops ergens een schuifje of knopje aan
de zijkant waarmee je de netwerk kaart aan en uit kan zetten, zo heb ik
aan de rechterkant van mijn laptop een schuif waarmee ik bluetooth en
netwerk aan en uit kan zetten.

Wat ook het probleem kan zijn (heb ik gelezen, ik heb hier zelf geen
last van gehad) is dat de adapter ooit in Windows uit is gezet. Dit zou
betekenen dat je Windows moet installeren (al is het op een usb-stick)
om het weer aan te zetten.

Met vriendelijke groeten,
Bart Ribbers