Vraag over Ubuntu MATE.

Jaap Woldringh jjhwoldringh op ziggo.nl
Ma Jul 21 11:47:06 UTC 2014

op 20-07-14 22:09, Eddie schreef:
> Geachte Ubuntu gemeenschap,
>
> Middels de website van SourceForge is Ubuntu MATE beschikbaar.
>
> Is dit een interessante afgeleide van Ubuntu en / of waar vind ik
> recensies hierover.
>
> Zijn er binnen de Ubuntu gemeenschap al enige ervaringsdeskundigen met
> deze afgeleide.
>
> Eddie.

Hallo Eddie,

Op de genoemde website

    http://sourceforge.net/projects/ubuntumate/

staan een paar recensies.

Ik heb elders

http://tweakers.net/nieuws/97151/ubuntu-1410-krijgt-officiele-versie-met-mate-desktop.html

gelezen dat Ubuntu Mate nu officieel is toegelaten als lid van de
Ubuntufamilie. Dit wil zeggen dat Ubuntu Mate wel door Canonical als een
Ubuntu wordt erkend, maar dat het niet door Canonical zelf wordt uitgegeven.

Veel mensen betreuren het dat Canonical tegenwoordig Ubuntu voorziet van
de Unity desktop, en zij hadden veel liever gezien dat de oude Gnome 2
desktop was gehandhaafd.

Dit is een gat waar Mint (met veel succes) indertijd in is gesprongen,
en nu dus Ubuntu Mate: een echte Ubuntu met een (verder ontwikkelde)
Gnome 2 desktop.

De enige juiste manier om er achter te komen of dit iets voor jou is, is
het zelf te proberen :)
Je moet daarbij wél bedenken dat, volgens Tweakers, Ubuntu Mate zich nog
in een vroege alfafase bevindt, en dus nog niet echt geschikt is voor
gewone gebruikers.

Jaao