Ubuntu 13.10: halt stopt het systeem maar zet stroom NIET uit

Y P yellowpenguin op edpnet.be
Di Okt 29 08:44:27 UTC 2013

Hallo,

veranderen is niet altidj verbeteren, evenals ontwikkeling en evolutie niet
altijd vertellen in welke richting men evolueert:

naast een bizarre isntaller waar je zelf heel veel moet kiezen om neit mete
een lege doos op je computer opgescheept te zitten, heb ik ook nog een
piepklein lastig bugje ontdekt, die er wel voor kan zorgen dat je nutteloos
extra electriciteit gaat verbruiken, voor niets:
in Ubuntu 13.10 is het WEL mogelijk de PC vanuit het bureaublad af te
zetten, maar niet meer via het commando "halt"; hoe komt dat ?
Het systeem wordtd wel stopgezet, maar daarna als je zelf niet vier vijf
seconden op de start/Stop knop blijft drukken, schakelt halt de power niet
uit!
Ik moet bekennen dat ik dit fenomeen ook denk in 12.04 te hebben ontdekt,
waarbij ik dacht dat dit bugje eerder aan de EEE netbooko zelf lag!
... Niet dus! dit bug loopt dus ?-mogelijk-? al sinds 12.04, of eerder, mee.

Of vergis ik me en moet je ipv halt één of andere lange shutdown commando
intypen, die dan WEL het systeem net als de stroomtoevoering uitschakelt ?

NB: één ding is zeker, op de desktop computer waar ik het over heb, deel
halt het perfect in V. 10.04 LTS.

Thanx in advance voor iedere opheldering!

Y P