IP adres afschermen met Tor

Rachid rachidbm op gmail.com
Za Jan 1 21:12:56 UTC 2011

Hey Dieter,

In principe is je computer een soort node in het Tor netwerk (of je andere
het laat gebruiken of niet). Tot aan de exit node is al het verkeer
versleuteld. De exit node pelt de laatste encryptieschil van de pakketjes
(vandaar Onion) en stuurt jouw verkeer door naar de website bijvoorbeeld.
Daarom is het ook altijd aan te raden dat je end-to-end encryption, zoals
bijvoorbeeld SSL/https, gebruikt. Anders kan de exit node meelezen ;)

Groeten,
Rachid.