KDE programma's onder Gnome

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Zo Sep 26 18:38:08 UTC 2010

Op zondag 26-09-2010 om 20:28 uur [tijdzone +0200], schreef Dieter:
> Op zondag 26-09-2010 om 19:29 uur [tijdzone +0200], schreef Peter
> Klaassen:

> Zelf heb ik een Gnome desktop maar gebruik Digikam ook en Amarok ook bij
> tijd en wijle. En beide draaien foutloos dus het installeren van een KDE
> desktop is niet noodzakelijk.
> Als ik een wilde gok moet doen zou ik zeggen, ga naar de medibuntu
> website en installeer dat eerst.
>
> Groet, Dieter.

Je kunt KDE-programma's (zo goed als) zonder problemen installeren en
draaien onder Gnome. Je zult merken dat bij het installeren, van vooral
de eerste programma's, er heel wat dependencies meegeïnstalleerd moeten
worden, want per slot hebben die KDE-libraries nodig.
Je kunt ook kubuntu-desktop installeren, je hebt dan zowel KDE als Gnome
aan boord, en kunt dan daaruit kiezen, maar nodig is dat niet.
Als KDE-vertaler, die met Ubuntu werkt, installeer ik gewoon de
betrokken KDE-programma's en draai die onder Gnome.

Medibuntu is helemaal niet nodig, en is voor zover ik weet een versie
die speciaal geschikt is voor multimedia, en heeft dus met dit probleem
niets te maken.

Jaap